Popularitet för mobilcasinon i 2017 Popularitet för mobilcasinon i 2017
september 5, 2017 190 0

Popularitet för mobilcasinon i 2017

/ / Popularitet för mobilcasinon i 2017

Global Games Market Intelligence Company Newzoo genomförde en ny runda av sin årliga Social Casino Consumer Insights-undersökning i augusti och gjorde uppgifterna tillgängliga för kunder denna vecka. Dessa Sociala Casino-konsumentinsikten gör det möjligt för abonnenter att följa demografi, preferenser, spelbeteende och utgifter för sociala casinogrupper i åldrarna 18-70 över tre länder: USA, Storbritannien och Australien. I dessa länder spelar 37% av PC- och mobilspelare sociala kasinospel, till exempel slots, poker, bingo, blackjack, roulette och baccarat. Personer i åldrarna 36-70 står för 60% av den sociala kasinogruppen och genren är mest populär i USA där 39% av mobil- och PC-spelare spelar det.

Med hjälp av den senaste forskningen undersökte vi de mest populära typerna av sociala kasinospel och franchisetagare, tillsammans med betalningsvanor och sambandet med penga beteende.

SLOTS ER FAVORIT SOCIAL CASINO TYP ALLTID

Baserat på ett aggregat av spelare över USA, Storbritannien och Australien, slots framstår som den mest populära typen av sociala kasinospel som spelas av 53% av de sociala kasinospelarna. Titta på landsnivå är bingo den mest populära i Storbritannien med 55% av de sociala kasinospelarna som spelar online bingospel och 26% som indikerar att det är deras favorit typ – 10% mer än i USA eller Australien. Medan slots är den mest populära typen av sociala kasinospel bland spelare, visar sociala kasino betalare en preferens för pokerspel. Av dem som spenderar pengar på sociala kasinospel spelar 55% pokerspel. Poker är mycket populär i Australien än USA eller Storbritannien med 26% av sina sociala kasinospelare som listar det som sin favorit.

Storbritannien har den största andelen av betalande sociala casinospel

Av de som spelar sociala kasinospel har 45% spenderat pengar på genren under de senaste sex månaderna. Av dessa betalare kan 11% klassificeras som stora spenders, vilket innebär att de spenderar mer än $ 25 per månad. U.K. är hem för den största andelen betalare, med 58%. Intressant rapporterade 7% av de sociala kasino betalarna i Förenade kungariket med hjälp av krypto-valutor, såsom Bitcoin, som betalningsmetod. Det här är högre än i USA och Australien, där antagandet av denna nya valuta fortfarande är låg. Bland de flesta betalare är den vanligaste orsaken att spendera pengar på sociala kasinospel att fortsätta spela när de löper ut ur mynt.

Ganska förväntat uppstår en stark korrelation mellan dem som spelar sociala kasinospel och de som har deltagit i spelande på riktiga pengar. Till exempel har 58% av de sociala kasinospelarna spelat för riktiga pengar. Detta jämförs med 23% av spelare som inte spelar sociala kasinospel. De som spenderar pengar på sociala kasinospel är ännu mer benägna att delta i pengarna med äkta pengar, och 81% har gjort det under de senaste 6 månaderna. Sannolikt som en följd av de mer avslappnade bestämmelserna i samband med online-spel på riktigt pengar i Storbritannien, är andelen sociala kasinospelare som spelar för riktiga pengar på onlinekasinon i Storbritannien högre än i USA eller Australien.

BIG FISH CASINO MOST POPULAR SOCIAL CASINO FRANCHISE

Baserat på en lista med 70 franchise presenterar bilden nedan de 10 mest populära sociala kasinofrancherna enligt antalet sociala kasinospelare som har spelat under de senaste sex månaderna, med Big Fish Casino från Big Fish Games som framträder som den mest populära sociala casino franchise för 2017. Det följs av två bingo titlar, nämligen Bingo Bash av GSN Games och BINGO Blitz av Playtika. När det gäller att få spelare att spendera pengar på en franchise, blir spelautomaterna mycket framgångsrika. FaFaFa Slots, Slots: Fast Fortune Slot Games och Epic Jackpot har den största andelen spelare som spelat sitt spel och spenderat pengar på det under de senaste sex månaderna.

NEWZOOS SOCIALA CASINO CONSUMER INSIGHTS

Våra Sociala Casino Konsument Insights är baserade på spelare som har spelat sociala casinospel på en PC eller mobilenhet i USA, Storbritannien och Australien. Det gör det möjligt för kunder att spåra demografi, spelade franchisor, utgiftsbeteende, spelupplevelse och fler av dessa värdefulla spelare. Dessutom ger den konkurrenskraftiga insikter på 70 franchisegivningar och möjliggör överanalys av mer än 200 variabler i vår online, toppmoderna Consumer Insights Dashboard.

Play online
advertisement
Play online
advertisement

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

read more
september 5, 2017
Evolution Live Roulette erbjuder mer för alla. Det finns flera spelvarianter, det ...
september 5, 2017
Den 12 oktober arrangerar Bellevue Park Hotel Riga Lettlands första internationella ...
september 5, 2017
Ocean Resort Casino (tidigare Revel Casino Hotel Atlantic City) är en sluten ...
september 5, 2017
Maltas spelautoritet kommer återigen att delta i det årliga SiGMA iGaming-toppmötet. ...
september 5, 2017
Efter stora rättvisa evenemang – Las Vegas, London … med den växande ...
september 5, 2017
Macau väntas fortfarande göra vinst 2017, trots den förödande duoden av stormar som ...
Alla rättigheter förbehållna 2018
Alla rättigheter förbehållna 2018